Πέμπτη, Νοεμβρίου 03, 2005

Γιάννης Μώραλης: Δυο φίλες, 1946

9 Comments:

At 10:58 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

βαρύς μου'πεσε ο Ερμής.Ελπίζω να μην έχει ΙV.
Ηλίας

 
At 2:18 π.μ., Blogger Πάνος said...

Ηλία, δεν ξέρεις τον περίφημο κανόνα;

- Η τέχνη της ανάγνωσης συνίσταται στο να ξέρεις να πηδάς τις σελίδες!

Εδώ, απλώς ρολάρεις σβέλτα με τον πόντικα!

(Εντάξει, δεν έχει ΙV... ακολουθούν κεφάλαια με θυελώδεις έρωτες και άλλα διαβαστερά!)

 
At 3:07 μ.μ., Blogger neraida said...

Και μένα μου πεσε βαρύς ο Ερμής... Ανυπομονώ για τους θυελώδεις έρωτες. :)

 
At 8:17 μ.μ., Blogger Πάνος said...

Επ, να η έβδομη αναγνώστρια

...και μάλιστα Νεράϊδα, συνάδελφος της Καλυψώς!

Καλώς ήρθες από τα μέρη μας - θα έχουμε κάμποσους θυελλώδεις έρωτες στη συνέχεια (ορισμένοι θα είναι ΚΑΙ ανάρμοστοι) - αλλά και μερικά "βαριά" κομμάτια.

(Ψυχραιμία: και γι αυτά ισχύει ο κανόνας που ήδη επικαλέστηκα, απαντώντας στον Ηλία...)

 
At 12:16 μ.μ., Blogger neraida said...

Μου αρέσει πολύ ο αριθμός 7! Αλλά, νομίζω ότι ορθότερα θα ήταν να έγραφες ότι είμαι η 7η δηλωμένη αναγνώστρια!! :) Πιστεύω ότι υπάρχουν κι άλλοι που σε διαβάζουν αλλά απλά δε κάνουν σχόλια.

Ήθελα να σου πω ότι γράφεις υπέροχα και πραγματικά έχω κολλήσει. Η Καλυψώ δεν είναι απλά μια νεράιδα, είναι ΘΕΑ!

Συνεχίζω να ανυπομονώ για τη συνέχεια! :)

 
At 2:28 π.μ., Anonymous Διάττων said...

εγώ πάλι με τον Ερμή (Ι, ΙΙ, ΙΙΙ) κόλλησα.
Πάνο, φυσικά και έχεις την ποιητική άδεια, αλλα πες μας, ο Ερμής υπήρξε? τον ξέρεις? ή είναι δικά σου τα λόγια του? Απολογούμαι για την κυνική αδιακρισία αλλά χρόνια τώρα, και από τις λιγοστές (και μάλλον ίδιες με τις δικές σου) πηγές, έχω οδηγηθεί στα λόγια του 'Ερμή' για το τι πραγματικά συνέβη τότε.

 
At 12:39 μ.μ., Blogger Πάνος said...

Υπήρξε πράγματι ένας καπετάνιος Ερμής, αλλά αυτός του κειμένου είναι εντελώς φανταστικό - μυθιστορηματικό πρόσωπο. Όσα λέει, δεν είναι παρά η δική μου οπτική και ανάλυση για τον Εμφύλιο(όχι οριστική - συνεχίζω να μελετώ το θέμα, το οποίο όμως είναι εξαιρετικά δύσκολο: οι "ειδικοί" της περιόδου διαφωνούν ριζικά μεταξύ τους!)

"Διάττοντα" χάρηκα πραγματικά για το σχόλιό σου. Όσοι σχολίασαν ως τώρα την "Καλυψώ" (εννοώ ΕΚΤΟΣ διαδικτύου, πριν αρχίσω να την ανεβάζω) ήταν ομόφωνοι: ο "Ερμής" τους έπεφτε βαρύς κι ασήκωτος!

Δεν άλλαξα γνώμη και τον συμπεριέλαβα, γιατί ως αναγνώστης θα ήθελα να συναντήσω αυτό το κομμάτι σε ένα ελληνικό μυθιστόρημα - και γιατί (ως συγγραφέας της "Καλυψώς") θεωρώ οτι εντάσσεται μια χαρά στο υπόλοιπο έργο.

ΥΓ. Δες τις παραπομπές στον Θουκυδίδη, που δίνει ο Ερμής στο τέλος του κειμένου. Εκεί ο Θ. περιγράφει με απαράμιλλο τρόπο τον εμφύλιο των Κερκυραίων - και αν αλλάξεις (νοερά) τα ονόματα και τις χρονολογίες νομίζεις οτι περιγράφει κάποιο περιστατικό του '43-'49!

 
At 1:41 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Σε ευχαριστώ .... αν και χρόνια ήθελα το δικό μου Ερμή, τώρα μου τον προσφερές εσύ!

ΥΓ
Βιβλιογραφικά αν θες, δες και το Πολήτης Β κατηγορίας του Στέργιου Βαλιούλη 1985 από τις ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ

 
At 5:42 μ.μ., Blogger contessa said...

Πραγματικά υπέροχος ο Ερμής, με καθήλωσε! Ποτέ άλλωτε δεν είχα σαφέστερη εικόνα της Ελλάδας του Εμφυλίου.

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home